معرفی ادوبی کانکت
ادوبی کانکت یکی از پلتفرم های پرکاربرد برای برگزاری کلاس های انلاین به حساب میرود که بسیاری در سطح کشور از آن استفاده میکنند. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم به آموزش رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت بپردازیم. این نرم افزار ویژگی های متمایز و منحصر به فردی دارد که باعث جذب طرفداران زیادی شده تا بخواهند کلاس های آنلاین خود را در بستر این نرم افزار برگزار کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات خود در مورد مشکلات صدا در ادوبی کانکت دسترسی پیدا کنید. در ابتدا جالب است بدانید که برای استفاده از این نرم افزار هم میتوانید از طریق وب وارد کلاس شوید و همینطور امکان ورود به کلاس با اپلیکیشن ادوبی کانکت امکان پذیر است و اتفاقا هنگام ورود با اپلیکیشن کیفیت بالاتری از کلاس را تجربه خواهید کرد.
تنظیمات صدا در ادوب کانکت
یکی از مسائل مهمی که برای برگزاری کلاس انلاین ضروری است قابلیت استفاده از صدا و میکروفن در داخل کلاس است. با بررسی اتصال صدا و میکروفن و تنظیمات مربوط به ان ها شما میتوانید تجربه ی بهتری از برگزاری کلاس های آنلاین داشته باشید. همینطور که برگزاری کلاس در بستر ادوبی کانکت کیفیت خوبی دارد ممکن است گاهی دچار اختلالاتی شود که این اختلالات میتواند شامل یکی از موارد زیر باشد:
- قطعی میکروفن و شنیده نشدن صدا
- نویز در صدا
- اکو صدا
- بریده بریده بودن صدا
بوجود آمدن هر یک از این مشکلات امری کاملا طبیعی است که با این آموزش مشکل صدا در ادوبی کانکت برطرف می گردد.
قطعی میکروفن و شنیده نشدن صدا
راه حل ها:
- بجای اینکه با مرورگر وارد ادوبی کانکت می شوید با برنامه ادوبی کانکت وارد شوید. این برنامه را از این لینک adobeconect.ir/Download دانلود کنید. به شرکت کنندگان هم توصیه کنید تا جای ممکن از برنامه یا اپلیکیشن ادوب کانکت استفاده کنند.
- وقتی وارد محیط کلاس می شویم مطابق عکس زیر کنار آیکون میکروفن فلش را می زنیم و دو گزینه می بینیم. گزینه اول را که بزنیم میکروفن ما وصل می شود و شرکت کنندگان باید صدای ما را بشنوند. اگر صدای ما را نمی شنوند شاید صدای بلندگوی آنها کم است و باید به آنها گوشزد کنید که صدا را زیاد کنند. اگر باز هم نشنیدند گزینه دوم که در عکس قرمز شده را بزنید

و در ادامه گزینه های زیر آن را همه را انتخاب کنید. (انتخاب میکروفن های دیگری که دستگاه شما آنها را شناسایی کرده)
- اگر باز هم صدای شما را نمی شنوند هم شما و هم اعضای کلاس از کلاس خارج شوید و مجدد وارد شوید.
- اگر درست نشد ورود از طریق مرورگر را هم امتحان کنید. یعنی همان ابتدا به جای اینکه با برنامه وارد شوید با مرورگر وارد شوید.
- اگر صدا وصل نشد اینترنت خود را عوض کنید. مثلا بین اینترنت های وای فای ، همراه اول ، ایرانسل و ... یکی دیگر را امتحان کنید.
- اگر باز هم صدا متصل نشده احتمالا میکروفن دستگاه شما ایراد دارد. از یک دستگاه دیگر استفاده کنید (منظور از دستگاه لپتاپ، رایانه، گوشی اندروید، آیفون و ...) است.
با انجام تمام موارد بالا به احتمال 99.99 درصد مشکل شما حل می شود. باز هم اگر مشکل داشتید می توانید با پشتیبانی Adobe Connect تماس بگیرید.
مشکل صدا در ادوبی کانکت با کامپیوتر
اصولا وجود اختلال صدا در سیستم و عامل ویندوز وجود ندارد ولی در صورت بروز مشکل میتوانید طبق مراحل زیر مشکل را برطرف کنید
1. ورود به بخش تنظیمات صدا در کنترل پنل
2. انتخاب گزینه Hardware and Sound و سپس Sound
3. انتخاب گزینه ی Recording از قسمت نوار بالای صفحه
4. فعالسازی میکروفن
در این زمان میکروفن شما فعال است و شما برای تنظیمات میکروفن خود میتوانید از گزینه ی Properties استفاده کنید و با کمک Levels میزان صدای میکرفن را تنظیم کنید.
تست صدا در ادوب کانکت
برای داشتن یک تجربه ی صدا با کیفیت در گوشی برای کلاس های انلاین ادوبی کانکت ابتدا بهتر است از قسمت منوی Meeting صدای خود را تست کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که فعالسازی میکروفن شما در ادوبی کاکنکت باید توسط معلم انجام شود. دراین مورد معلم سلیقه ای رفتار میکند. برای مثال ممکن است یک معلم در ابتدای کلاس میکروفن تمام کاربران را فعال کند و معلمی دیگر فقط در صورت نیاز دسترسی میکروفن را به دانش آموز بدهد.
دقت داشته باشید که شما میتوانید قبل از شروع کلاس بدون اینکه کسی صدای شما را بشنود صدای خود را تست کنید. برای انجام این تست کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
- گزینه منو در نسخه دسکتاپ
- گزینه سه نقطه در مرورگر
- تست میکروفن و بلندگو (گزینه ی بعدی)
- کلیک روی پخش صدا و تست آزمایشی پخش

نویز و اکوی صدا در ادوبی کانکت
راه حل ها:
- از همه شرکت کنندگان بخواهید میکروفن خود را خاموش کنند و فقط افرادی که می خواند صحبت کنند در لحظه میکروفن را روشن کنند و دوباره خاموش کنند.
- مطمئن شوید بیش از یک میکروفن در یک اتاق روشن نیست. مثلا دو نفر در یک اتاق هر دو میکروفن را باز می کنند و اکو بجود می آید.
- از هندزفری استفاده کنید و مجدد وارد کلاس شوید.
- هندزفری خود را عوض کنید. ممکن است ایراد داشته باشد.
- صدای بلندگوی خود را کم کنید.
- میکروفن خود را عوض کنید. ممکن است میکروفن شما ایراد داشته باشد.
- به جای مرورگر از برنامه ادوبی کانکت استفاده کنید.
- به تنظیمات ادوبی کانکت مراجعه کنید و صدای خود را تست کنید.
- به تنظیمات ویندوز یا گوشی خود مراجعه کنید.
با انجام تمام موارد بالا حتما مشکل شما حل می شود.
نکته: مشکل اکو یا نویز هیچ نیازی به بررسی پشتیبانی و سرور ندارد و برای رفع مشکل کافی است کسانی که میکروفن فعال دارند از کلاس خارج شده و مجددا وارد شوند و یا اینکه دستگاه ورودی صدای خود را یکبار خاموش و روشن کنند. در چنین مواقعی ممکن است یکی دیگر از دلایل اکوی صدا همزمانی فعالیت اسپیکر و میکروفن میباشد. یعنی صدایی که از اسپیکر خارج میشود مجددا از طریق میکروفن به سرور ارسال میشود. این اتفاقا در نهایت موجب بروز اکوی صدا خواهد شد.