آموزش رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت

 ادوبی کانکت یکی از پلتفرم های پرکاربرد برای برگزاری کلاس های انلاین به حساب میرود که بسیاری در سطح کشور از آن استفاده میکنند. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم به آموزش رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت بپردازیم. این نرم افزار ویژگی های متمایز و منحصر به فردی دارد که باعث جذب طرفداران زیادی شده تا بخواهند کلاس های آنلاین خود را در بستر این نرم افزار برگزار کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات خود در مورد مشکلات صدا در ادوبی کانکت دسترسی پیدا کنید.

ورود به کلاس ادوبی کانکت

در ابتدا جالب است بدانید که برای استفاده از این نرم افزار هم میتوانید از طریق وب وارد کلاس شوید و همینطور امکان ورود به کلاس با اپلیکیشن ادوبی کانکت امکان پذیر است و اتفاقا هنگام ورود با اپلیکیشن کیفیت بالاتری از کلاس را تجربه خواهید کرد.

 تنظیمات صدا در کلاس

یکی از مسائل مهمی که برای برگزاری کلاس انلاین ضروری است قابلیت استفاده از صدا و میکروفن در داخل کلاس است. با بررسی اتصال صدا و میکروفن و تنظیمات مربوط به ان ها شما میتوانید تجربه ی بهتری از برگزاری کلاس های آنلاین داشته باشید. همینطور که برگزاری کلاس در بستر ادوبی کانکت کیفیت خوبی دارد ممکن است گاهی دچار اختلالاتی شود که این اختلالات میتواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

ایجاد نویس

اکو

قطعی 

بریده بریده بودن صدا

 بوجود آمدن هر یک از این مشکلات امری کاملا طبیعی است که با آموزش رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت میتوانید این مشکلات را به سادگی برطرف کنید.

مشکل صدا در ادوبی کانکت با کامپیوتر

اصولا وجود اختلال صدا در سیستم و عامل ویندوز وجود ندارد ولی در صورت بروز مشکل میتوانید طبق مراحل زیر مشکل را برطرف کنید  

1. ورود به بخش تنظیمات صدا در کنترل پنل

2. انتخاب گزینه Hardware and Sound و سپس Sound

3. انتخاب گزینه ی Recording از قسمت نوار بالای صفحه 

4. فعالسازی میکروفن

 در این زمان میکروفن شما فعال است و شما برای تنظیمات میکروفن خود میتوانید از گزینه ی Properties استفاده کنید و با کمک Levels میزان صدای میکرفن را تنظیم کنید.

مشکل صدا در ادوب کانکت با گوشی

برای داشتن یک تجربه ی صدا با کیفیت در گوشی برای کلاس های انلاین ادوبی کانکت ابتدا بهتر است از قسمت  منوی Meeting صدای خود را تست کنید.

تست میکروفن

باید به این نکته توجه داشته باشید که فعالسازی میکروفن شما در ادوبی کاکنکت باید توسط معلم انجام شود. دراین مورد معلم سلیقه ای رفتار میکند. برای مثال ممکن است یک معلم در ابتدای کلاس میکروفن تمام کاربران را فعال کند و معلمی دیگر فقط در صورت نیاز دسترسی میکروفن را به دانش آموز بدهد.

تست صدا در ادوبی کانکت

دقت داشته باشید که شما میتوانید قبل از شروع کلاس بدون اینکه کسی صدای شما را بشنود صدای خود را تست کنید. برای انجام این تست کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • گزینه منو در نسخه دسکتاپ
  • گزینه سه نقطه در مرورگر
  • تست میکروفن و بلندگو (گزینه ی بعدی)
  • کلیک روی پخش صدا و تست آزمایشی پخش

ادوبی کانکت

اکوی صدا در ادوبی کانکت

گاها ممکن است در محیط ادوبی کانکت با اکوی صدا مواجه شوید. این مشکل هیچ نیازی به بررسی سرور ندارد و برای رفع مشکل کافی است کسانی که میکروفن فعال دارند از کلاس خارج شده و مجددا وارد شوند و یا اینکه دستگاه ورودی صدای خود را یکبار خاموش و روشن کنند. در چنین مواقعی ممکن است یکی دیگر از دلایل اکوی صدا همزمانی فعالیت اسپیکر و میکروفن میباشد. یعنی صدایی که از اسپیکر خارج میشود مجددا از طریق میکروفن به سرور ارسال میشود. این اتفاقا در نهایت موجب بروز اکوی صدا خواهد شد. 

نکته: بروز اکو در ادوبی کانکت با گوشی مربوط به تنظیمات گوشی میباشد. دسترسی میکرفن باید در مرورگر نیز بررسی شود. 

جمع بندی:

در این مقاله در زمینه ی بروز مشکلات احتمالی مربوط به صدای ادوبی کانکت صحبت کردیم و سعی در آموزش رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت بود. تا بتوانید با بروز هر مشکلی بتوانید درصدد رفع ان برآیید. 

Top